SELAMAT HARI POLIS

assalamualaikum dan selamat petang . SELAMAT MENYAMBUT HARI POLIS untuk semua polis di Malaysia! semalam 25/3 hari polis , aku ingatkan 31 . sebab dulu masa aku sekolah , hari polis tu disambut pada 31 haribulan  . aku lupa yang kitaorang sambut tu sebenarnya Hari Kadet . -,-

Polis sedia berkhidmat ,
Kerna negeri dan rakyat,
Hidup berbahagia.
Aman sentosa.

POLIS SEDIA BERKHIDMAT. .

hurm . rindu betul nak berkawad, nak nyanyi lagu ni . walaupun ada sejarah hitam di sebaliknya . haha! gila! LAWOKK DOHH! XD aku akan kenang sampai bila-bila. hanya korang (Budak KP) je yang tahu ok . ;) 
malu berbaur takut sangat2 .  maafkan saya . saya dah insaf dah . setiap kali lagu tu berkumandang aku akan tergelak sendiri dan ikut menyanyi jugak :D

bestt sangat . teringat memori2 masa berkawat dulu . sebenarnya lagu ni ada kawan baik dia . tajuknya 'SANG SAKA BIRU' yang ni pun sangat best!!!! dulu masa mula2 aku masuk kawat , then terus pergi stadium,masa tu lah pertama kali aku dengar kedua-dua buah lagu ni  . hik2 . 

hurm . teringat kat Sarjen Ramlan . dia tu adalah jurulatih semua budak kadet polis seluruh Batu Pahat . semua budak KP yang masuk kawad WAJIB kenal beliau . walaupun beliau nampak GARANG , tetapi beliau sangat baik dan kadang kala kelakar . ^^, beliau sebenarnya baik dan sangat AWESOME! beliau saja tunjuk garang kat budak2 sekolah ni supaya kami berdisiplin . :)

aku ingat lagi masa pergi pertandingan menembak , semua budak2 taknak dengan dia , sebab takut . haha! aku tak dapat dengan beliau , tapi kawan aku niena a.k.a. koperal masa tu yang kena . dia dah takut2 je . nasib baik cik Lan sangat baik . kelakar jugak masa tu niena asyik jerit2 cakap

"Nashaa!! aku tak nampak " 

maksud niena tak nampak is , dia tak nampak benda yang nak di 'shoot' tu . haha! aku tak tahu nak buat apa2 , aku teruskan menembak jelah . peh! PEKAK telinga dengar budak2 sebelah menembak .  haha! that is the best moment sepanjang aku bergelar Skuad Utama Kadet Polis . aku ada jugak berangan-angan nak jadi sarjen . dulu kak mira (ex sarjen masa fm2&3) ada jugak suruh aku try , tapi aku malu . haha! last2 masa hari sukan tahun lepas (2012) niena suruh aku comand (eh! ejanya macam mana ekk? -.-") masa ni la aku lepas gian! memang best . dan alhamdulillah perbarisan kami menang . ohmaii! memang sangat menyeronokkan . :')

oklah sampai sini saja . akhir kata SELAMAT HARI POLIS DAN SELAMAT HARI KADET POLIS! :'D

*ni masa pertandingan kawad kaki statik . tp masa ni pagi . memang best . carik lah aku . haha! :D

*saya dengan sarjen Niena . :)
*aku bersama sarjen Yasmin a.k.a sarjen Kadet Remaja Sekolah . haha! masa ni dia baru habis marah budak2 dia . aku dulik hape? ajak je bergambar .haha! XD *pangkatku hanyalah lans.koperal . :')

*kenangan , penat baru habis bertanding, penat2 pun kami  menang!!! alhamdulillah . :'D