bulan baru.hari baru,hati baru,nasha baru.


assalamualaikum dan selamat petang.
.
.
.
hari ini hari Jumaat yang penuh indah. 1 Mac 2013 bersamaan 18 RabiulAkhir. alhamdulillah masih dipanjangkan usiaku,rezekiku,dan segala-galanya. terima kasih ya Allah. 
.
.
.
hari ni genap kami 9 bulan. :) genap juga kawan karibku (yusreen) berumur 17 tahun. *ulin! selamat ulang tahun kelahiran ya! maaf tiada kek untuk kau! XD*
.
.
.
calon SPM 2012 mesti sangat berdebar-debar masa ni. sebab lebih kurang 2 minggu lagi result keluar. aku akui aku takut sangat. aku tak sanggup nak menghampakan kedua ibu bapa aku dan keluarga aku. huurmm~ :'(
Ya Allah, sekiranya kau memberikan aku satu peluang untuk berjaya,aku akan merebut peluang itu. aku tak mungkin akan sia-siakannya lagi ya Allah. berikanlah aku merasai peluang itu. 
.
.
.
aku tahu ya Allah. 
dulu aku banyak membuang masa .
dulu aku jahil!
dulu aku malas!
.
.
.
tapi Kau telah membuka pintu hatiku.
sekiranya Kau memberi peluang itu. aku akan belajar bersungguh-sungguh sampai hasrat dan cita-cita aku untuk menjadi seorang guru atau pensyarah tercapai.
.
.
.
aku ingin menyebarkan ilmuMu yang banyak dan luas itu.
aku ingin anak bangsaku mendalami ilmuMu ya Allah.
.
.
.
bantulah aku ya Allah ya Rahman ya Rahim.
.
.
.
hurm. kalau aku dapat  melanjutkan pelajaran aku di matrikulasi atau institusi perguruan,Insya-Allah aku akan berusaha lebih daripada masa aku SPM dulu. aku nak sangat lihat mama dan ayah aku gembira. aku nak mengubah nasib keluargaku. aku nak memenuhi hasrat keluargaku.
.
.
.
hanya padaMu aku memohon pertolongan Ya Allah. tiada yang lain selainMu.
.
.
.
dan awak. maaf kalau masa dah sambung belajar saya jarang contact. saya dah berjanji pada diri sendiri saya akan berusaha. jika awak tak sabar,cari lain dan kita kawan aje. maaf.
.
.
.
masa belajar nanti ilmu yang dikejar.bukan PAKWE yang dikejar. Allah dah tentukan Jodoh kita. kita tunggu aje. :)
.
.
.
maaf jika saya tak keluar jumpa awak macam pasangan-pasangan lain. bukan tak nak jumpa,tapi perlukah kalau berpacaran sentiasa bersama 24 jam? tidak perlu rasanya. lagi pun kita belum ada ikatan yang sah. jadi saya boleh lagi menolak pelawaan awak. 
.
.
.
JUMPA KAWAN BOLEH,JUMPA SAYA TAK BOLEH?
.
.
.
haha!~ mesti awak nak cakap macam tu kan? saya tahu lah. 
.
.
.
read! 
kalau bercouple dan bersama 24 jam. cuba anda fikirkan bagaimana nanti masa dah nikah?
kalau bercouple dan besama 24 jam. cuba anda bayangkan sampai bila perhubungan dapat dikekalkan masa dah nikah?
.
.
.
suami dah tak nak jalan dengan isteri.
malu katanya.
ISTERI GEMUK!ISTERI TAK BERGAYA! ISTERI TAK SEKSI!
.
.
.
tak pernahkah dia orang terfikir,
ISTERI YANG GEMUK,ISTERI YANG TAK BERGAYA,ISTERI YANG TAK SEKSI 
itulah yang selalu menemanimu masa bercinta dulu.
.
.
.
kalau dulu dialah yang kau sanjung-sanjung
kalau dulu dialah yang kau puja-puja
kalau dulu dialah tempat kau bermanja
kalau dulu dialah wanita yang selalu kau bawa bersama
kalau dulu dialah yang selalu kau berjumpa
.
.
.
tapi
.
.
.
kini dialah yang kau maki-hamun
kini dialah yang kau jadikan kuli
kini dialah yang kau jadikan hamba abdi
kini dialah orang yang kau selalu mungkiri janji
kini dialah orang yang kau tolak tepi
kini dialah wanita yang paling sepi
.
.
.
tak berdosa pun jika tak jumpa pasangan setiap hari. maaf andai kata-kata ini membuatkanmu terasa hati. 
assalamualaikum.
:)

*sabarlah wahai hati*