my future .

assalamualaikum . selamat malam . :)

future? masa depan .

bila terfikirkan tentang hal nie . alahaii . takut la pulak .
cita-cita dari kecil memang nak jadi cikgu .
tapi ramai yang 'macam' menakut-nakutkan yang sekarang nak jadi cikgu susah .
sekarang orang carik student aliran pendidikan yang betul2 berkualiti .

hmm . mampukah? :'(

otak aku nie dah nak berkarat dah cuti lama2 .
kalau boleh , sekarang nie pon aku nak study .
tapi tu laa .

betul cakap orang .

>>bila sekolah@belajar cakap bosan laa , ape la . itu lah ini lah .
>>bila cuti . . ??? hmm


tadi masa online mukabuku ada la membe share link nie >> futuRe ;)
bila baca punye baca punye bace .

aku rasa form 6 ok , walaupun diorang cakap susah .
kalau susah , nape orang kampung aku boleh dapat best student kat sek dia? (4A)

wah! terasa tercabar . sentiasa semat kan dalam diri nie .

ORANG LAIN BOLEH! AKU JUGA BOLEH!

always yep!

mak aku pernah cakap

"kalau keputusan SPM angah kurang baik , lebih baik masuk tingkatan 6 , biarlah kawan-kawan nak cakap . nasha , kau masuk tingkatan 6? -,-" . pedulikan mereka . start sekarang jangan ikut kawan . kalau dah tak dapat tawaran untuk melayakkan jd cikgu , terus masuk tingkatan 6 ."

aku  musykil , kenapa budak2 sekarang ANTI sangat dengan tingkatan 6? mereka lebih rela masuk 'U' dengan kos yang tah pape (yang bukan minat mereka) . wajarkah?

malu ke nak pakai seragam sekolah?
nak sangat ke bebas tanpa kawalan guru?
nak sangat pakai baju bebas?

tu adalah alasan palingg lahh TERUK! -,-"
memusnah kan cita-cita demi alasan yang DOUBLE YUIKS! =..="

lagi 1 sebab lambat masuk U?
adakah benar?

aku rasa semua sama je . kecuali 'mybe matrik' (tu pon kalau keputusan DOUBLE TRIPLE GEMPAK!)

mungkin memang lambat , tp cepat nak dapat kerja .
$_$

hehe . dasar .

kalau aku dapat masuk matrik , tapi tak dapat bawak , sia2 je .
T_T

mungkin aku kena dengar nasihat mamaku . :)

ok laa sampai sini je bebelan aku .
assalamualaikum dan selamat malam . ;)